Aha upplevelser...

Som jag nämnt i tidigare inlägg så har jag börjat läsa Bran Tracys bok 100 nycklar till framgång. Den mannen vet verkligen att sätta ord på det man undrat över. Jag och våran coach Micke hade ett möte i fredags där vi pratade igenom en massa saker om jobbet. Kände mig taggad efteråt och jag har läst flera kapitel i Brians bok under helgen. Kom till jobbet i måndags med nytt självförtroende och ett jäklar anamma och dagen gick strålande. Tänkte att nu har det lossnat. I går gick det inte alls lika bra till en början. Började känna det gamla tvivlen direkt och jag blev så arg på mig själv tills jag insåg att det räcker inte med att säga till sig själv att man är bäst en gång. Man måste upprepa det om och om och om igen. Flera gånger om dagen om man så måste. Kom i håg att det är DU som är bäst på det DU gör.
När jag kom hem i går så kändes det bättre. Sista timmarna hade jag bra samtal och jag var nöjd med dagen. Jag fortsatte att läsa Brians bok efter att jag lagt mig och jag fick en stor aha upplevelse. Det var som om just det kapitlet handlade om den här dagen. Så här stod det:
"Det bästa sättet att nå framgång är att vara klar över målet men flexibel i sitt sätt att uppnå det.
En ständigt återkommande känsla av motstånd och frustration är ofta en indikation på att du handlar på fel sätt. När helst du känner att du får ut för lite av dina ansträngningar är det dags för dig att stanna till ett ögonblick och ompröva din plan."
M a o, i stället för att bli nere och besviken på sig själv för att man inte lyckas, stanna upp ett tag och fundera ut vad det är man gör fel. Tänk ut nya strategier och var beredd att ompröva och förändra ditt tillvägagångssätt och kom i håg, Allting räknas! Det stod så mycket bra i just det är kapitlet så det slutade med att jag låg och läste högt för Martin. Så fort jag har läst ut den så ska han läsa den oxå. *s* Rekommenderar verkligen den här boken till alla. Finns som pocket på bokhandeln för 69 kr. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback