Den goaste 4 åringen ever!

Jag vet, jag är en seeeg bloggare men här kommer det äntligen ett inlägg om den goaste 4 åringen ever!

Den här högen väntade på Nova när hon vaknade på morgonen...
image428
Vad tycks om mitt födelsedagskort? Glitterbokstäver och festligt papper. Stämplade ett motiv och färglade och sen provade jag mig på att ha på 3-d lack. Det ser ok ut här men dagen efter när det torkat så korvade papperet ihop sig lite. Typiskt, när man för en gångs skull ville göra det extra fint. :) Måste nog flörta in mig rejält hos Annelie och Carina för lite kurs i kortlagning. ;)
image429
En nyvaken 4 åring...
image430
Nya goa sockor av mormor...
image431
En present från min moster Ida i Norge. Tusen takk tante! *klem*
image432
Jättefina prinsessängkläder från mormor och morfar...
image433
Å vad kan det vara i det största paketet tro?
image434
Pappa hjälper till....
image435
I paketet var det nämligen en undervåning med gillestuga och stall till Novas dockskåp! Här är det monterat och klart. Önskade mig alltid en sån själv när jag var liten och jag fick aldrig nån men nu kan jag leka med Novas. :)
image436
Tårta måste man ha på sin födelsedag!
image437
Det blev lite hastigt bestämt att det skulle firas på torsdagen eftersom Martin fick ledigt på förmiddagen så på onsdag kväll efter jobbet stod jag och gjorde tårtan och den var mkt finare då, glasyren hade bleknat till dagen efter. Hann inte ordna riktiga färger utan blandade florsocker och karamellfärg.
Man tager vad man haver var det visst nån som sa. :)
Klänningen Nova har på sig var oxå en present från mig och Martin.
image438
image439
Första biten till födelsedagsbarnet! Otroligt dålig bild men min kamera är så dålig. Känner mig så missnöjd med den, tog 50 bilder på födelsedagsmorgonen och 24 blev helt svarta! *sur* Nä, dags för en ny kamera och den här gången blir det en canon.
image440
Morgonmys med den goaste 4 åringen ever! Älskar dig gumman min!
På eftermiddagen for jag till jobbet. Farmor, farfar, kusin Filippa och Herman, Johan och Åsa kom hit men då var det ingen som tog några kort tyvärr så jag har inget att visa från kvällen.
Nova fick kläder av farmor och farfar och en docka av Filippa m fam.
Söndag däremot, var det dags för barnkalas på Leos Lekland och då var kameran med!
image441
mmmm marängsviss....
image442
Hela kalasgänget...
image443
Öppna fler paket...
image444
Paketet från bästisen Sabrina var mkt uppskattad. Nova är inne i en prinsessålder utan dess like. :)
image445
Tog massor med kort under själva kalaset i prinsessrummet men dom blev inge bra. Suddigt, för mörk, för ljus etc...Vet att flera tog kort under den här dagen, (hint hint Madde...)och om jag ber snällt så kanske det finns bättre kort än mina nånstans. ;)
image446
Så här såg resten av dagen ut. Full fart! Tack alla ni som kom och gjorde Novas kalas så lyckat!! *kram*
Kan ju tillägga att det var en utmattad och mycket nöjd 4 åring som somnade den kvällen.

Kommentarer
Postat av: Blommig

Ååå va mycket paket! Ser ut som att det var en riktigt lyckad födelsedagshelg för lilltjejen!
kram

Postat av: Junitjej

Vilka underbara paket!

2007-12-01 @ 09:10:31
URL: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback