Mör....

Känner mig något mör i benen nu i kväll. Jag och Nova har nämligen cyklat från porsön till sunderbyn! Dagen började med en härlig sovmorgon. Martin och Nova gick upp tidigare och jag fick ligga och dra mig till 9.30! *lyx* Efter frukosten så lekte vi lite och sen gick jag och Nova ut och fixade med min cykel och nya cykelsitsen. Klarade dock inte av allt själv så starka pappan fick hjälpa till. Efter en god lunch så cyklade jag och Nova ner till mjölkudden där min kollega och vän Veronica bor med sin familj. Lilla Ebba och Nova har ju träffats tidigare så dom lekte med en gång. Vi fick smarrig fika och vi satt i solen och pratade. Mycket trevligt! Sen var det dags för den långa färden mot sunderbyn. Veronica tipsade om att ta cykelvägen längs med stranden och det var helt fantastiskt vackert!
image265
Vi var ju bara tvungna att stanna til och kasta lite pinnar och stenar i vattnet. Nova ville oxå känna efter om vattnet var varmt eller kallt.
image266
image267
Vattnet var kallt kan jag ju tillägga. *ler*
image268
Underbara vyer. Åh, mitt vackra Luleå!
image269
Åh, mitt vackra barn!
image270
Och till sist en liten kompis vi hittade längs med vägen som inte var ett dugg rädd för oss.
Efter några stopp för att klä av mig(hade klätt mig på tok för varmt)och klä på Nova(hon frös dock), titta på naturen och lilla ekorren så var vi framme hos farmor och pappa(farfar är på semester)efter 1 timme och 35 minuter. Körde visst lite vilse i gammelstad...*ooops* Nova somnade vid storheden och sov tills vi kom fram.
Det var en trevlig utflykt som vi absolut kommer att göra om igen. Nu när man har en ny och fin cykel så är det så mkt roligare.

I kväll har jag bakat 2 rulltårtor och packat scrapväskan tills i morgon för då är det
pysslarnas första klubbträff! Det ska bli så himla skoj att träffa alla. Klubben har 30 medlemmar hittils och det är 17 av oss som kommer i morgon. Jag är imponerad!

Ps. Jag är även mkt imponerad av Martin och Nova som har kommit i håg att det är mors dag i morgon. Det ligger ett paket och väntar på mig. *LER*

Kommentarer
Postat av: jenny

Åhhh vad fina bilder och vad mysigt ni ser ut att ha haft det. :-D
Kramar från oss..:-D

Postat av: Eivor/Ejja

Vilken härlig cykeltur Ni verkar ha haft! Jag och Kevin måste iväg också, den nya cykeln kan ju inte bara stå i förrådet.
Måste tillägga att bilden på Nova på stenen vid vattnet är SÅÅÅÅ VACKER!!
Har packat väskorna , blev mer än jag tänkt*ler*.
Ses imorgon, längtar...ska drömma sött...
Kram från mig

2007-05-26 @ 23:21:26
URL: http://eivor.blogg.se
Postat av: Annelie

Vilka härliga bilder du tog på er cykelutflykt! Mysigt med en sådan tripp. Skönt att du har en ny cykel och cykelstol så att ni kan göra såna utflykter. Det blir säkert fler sådana i sommar!
Ska packa in mig i bilen nu. Ses snart!
KRAM
Annelie

2007-05-27 @ 07:22:46
URL: http://shipp.webblogg.se
Postat av: Anna N

Vad mysigt ni har haft det! Allt är mycket roligare med en ny cykel! Jag suktar själv efter en. Hoppas ni har haft en bra pysseldag idag. Ni lär ju iofs hålla på än när jag nu skriver detta ;) Ser fram emot att se
bilder på nya alster!
Kram

2007-05-27 @ 18:46:49
URL: http://tokfias.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback