Måndag morgon...

Ja, så var det måndag igen. Solen skiner, det är varmt och jag känner mig på ganska bra humör. Var och lämnade Nova på dagis nyss och det tar emot i mitt arma modershjärta. Lilla gumman har blivit mera mammig och vill som inte riktigt släppa taget om mig på morgonen. Är så go och kramsjuk när vi står på dagisgården. Känns ovant för hon var absolut inte sån tidigare. Då sprang hon i väg direkt och hade knappt tid att säga hejdå. Hon blir inte ledsen eller så utan är bara mer go´. Man vill ju inte släppa taget själv ju. Kan ju stå och krama och pussa den ungen i en evighet om jag bara får. Till slut säger hon hejdå mamma och går bort till fröken och jag vill bara gå hem och grina. Sen jag började på QR så sover ju Nova varje kväll när jag kommer hem så jag träffar henne bara en stund på morgonen och det börjar kännas jobbigt. MEN, sånt är livet och det är bara att bita ihop och se positivt på det hela. Det hade kunnat vara värre.

Veckans ordspråk:

Att ibland stanna upp ett tag,
kan vara enda möjligheten att orka gå vidare.
Olle Wedholm

Kommentarer
Postat av: anna

åh, precis det ordspråket var vad jag behövde!

2007-05-21 @ 19:53:50
Postat av: anna

åh, precis det ordspråket var vad jag behövde!

2007-05-21 @ 19:53:53
Postat av: Eivor/Ejja

Tack för ordspråket! Tycker det är roligt att läsa och det blir för mig en stund för fundering, tack.
Jag börjar faktiskt själv gruva lite för förskolan, fast det är flera månader dit. Det är nog värst för mig...
Kram

Postat av: Annelie

Vilket bra ordspråk! Va mysigt att Nova e så GO! Men förstår att det är jobbigt att lämna henne! Skickar styrke kramar till dej!
*KRAM*

2007-05-21 @ 22:28:16
URL: http://shipp.webblogg.se
Postat av: Foundsleepercell

good site, need more information! Thank you

2007-12-31 @ 12:24:16
URL: http://foundsleepercell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback