Hey!

I´m on vacation!!!

Denna fras har jag hört i en film nån gång och den har etsat sig fast i min hjärna men jag kan för allt i världen inte komma på vilken film det är. Vet du?
Hur som haver, jag har äntligen semester! Och då menar jag riktig semester. Har ju varit "ledig" med Nova i 2½ år men det kan ju inte kallas semester om än det var underbart. I dag kl 16 började min första riktiga semester på mitt nya jobb. Iofs obetald men who cares? Blir galen om man ska jobba hela sommaren utan nån som helst ledighet. Längtat efter dessa 3 veckor länge nu och nu är dom äntligen här! Veckan på jobbet började bra med ons-fre gick sämre. Känns skönt med lite ledigt att få ladda batterierna.

I dag har vi firat Novas älskade farmor. Hon fyllde år i går och i dag var vi bjudna på middag och tårta. Jättegott! Grillad lax med ljummen potatissallad (egenodlad sallad) och sås gjord på japansk pepparrot. (minns inte vad det hette). Jag gjorde en LO om henne och Nova på träffen i Umeå och hon fick den i dag inramad i ekram. I dag har ju hon oxå fått riktig semester. Hon och farfar har passat Nova på eftermiddagarna mån-fre i 3 veckor!! Känner mig så otroligt tacksam för tack var dom så slapp Nova gå på dagis dom här 3 veckorna.

I morgon ska jag in till stan och shoppa lite småsaker inför mitt och Novas äventyr. På måndag tar vi flyget till arlanda och därifrån tåget ut i vida världen! Eller rättare sagt dalarna och falun. *ler* Ska bli så kul att få krama om mamma, pappa, syrran, brorsor och syskonbarn och gamla vänner. *saknar er* Att det dessutom finns
pappersvinden, panduro och Inkywings i närheten gör ju inte saken sämre. *gnuggar händerna förtjust*

Ringde en gammal väninna i går. Jag och Mia gick högstadiet och gymnasiet i hop och vi har varit vänner sen dess. Sist vi pratade var för ganska precis 3 års sen. Vi satt där med varsin liten parvel i knät och pratade. Hennes tredje och min första och enda. Det är konstigt med vissa personer. Jag är inte den som är duktig på att skriva brev, mail och att ringa och därför tappar kontakten med många, MEN, Mia är en av få personer som det kan gå flera år mellan mötena och när vi träffas så är det som om det vore i går.  Vi pratar och skrattar och fnittrar som om vi vore 15 igen. Tänk, vad vi har upplevt saker tillsammans. Tonårstiden med alla dess förvecklingar och känslostormar. Ojojoj, *s*, det var tider det. Från min skoltid så är det faktiskt bara Mia och en till tjej som jag har kontakt med fortfarande. Var på klassträff för 2 år sen och jag kom knappt i håg vad alla hette men det var kul att se dom. Hur man förändras på 10-15 år. Undrar vad dom andra tänkte om mig? Jag känner mig inte en dag äldre än 20 men jag närmar mig xx. (Ålder pratar vi INTE högt om) Som Mia sa i går, man känner sig som 20 men i ett rum fyllt med 20 åringar så märker man att man är äldre. Tyvärr så kom inte flera av dom personer som jag verkligen ville träffa på just den här klassträffen. Undrar när man får träffa dom igen?

En annan väninna jag ska träffa är Stina. Ännu en av få vänner från skoltiden som jag haft kontakt med. Hon är två år äldre än mig och när vi började umgås gick jag på mellanstadiet och hon på högstadiet. Jag minns hur jag såg upp till henne och jag tyckte hon var världens coolaste tjej och jag ville bli precis som hon. Hon hade hästar och hennes häst var ett jättestort (tyckte jag då) varmblod som hette Speedy Blue (glömmer henne aldrig) och hästen jag red på var en söt shettis som hette Rultan (glömmer aldrig henne heller). Jag älskade hästar på den tiden och var fullkomligt överlycklig över att en sån tuff tjej som Stina vill vara med en liten nörd som jag. Sen, när jag började sexan slogs min värld i spillror (ni vet hur man dramatiserar i den åldern *ler*). Min vän flyttade till Göteborg!! Jättelångt bort!! Nu har hon äntligen tagit sitt förnuft till fånga och flyttat hem till dalarna igen. Har fått barn sen vi sågs sist och jag ser verkligen fram emot att få träffa hennes söta dotter. Tyvärr är det då jag som numera flyttat jättelångt bort så vi ses bara när jag far ner till dalarna.
Hursomhelst, det ska verkligen bli jättekul att få träffa min familj, Mia och Stina igen.

Slutsvamlat för i dag, nu ska jag gå och pussa min älskling. Ha en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Blommig

Hoppas att ni får en riktigt härlig resa!
kram

Postat av: EmmaP

Vad skönt det låter med semester! Ha så kul nere i Dalarna! :)

2007-07-09 @ 12:36:56
URL: http://emmper-2.blogspot.com
Postat av: Nicklaskjersti

Pleasure to sign your guest book. I work for an advertising agency in London.

2008-10-10 @ 08:51:25
URL: http://nicklaskjersti.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback