Spara tid.

Diska tycker jag inte är så kul. Jag vill ha en diskmaskin! Tänk så mycket tid man sparar på att ha en sån i stället för att diska för hand jämt. Mer miljövänligt oxå eftersom man diskar när den bli full i stället för efter varje måltid. När jag var arbetslös så spela det inte så stor roll, då hade man mer tid. Nu däremot, så vill jag spara in på så mycket tid som möjligt. Jag har slutat stryka alla kläder, sängkläder och handukar. Viker i hop tvätten och lägger in direkt i skåpet. Skrynkligt men jag försöker att inte låta mig påverkas och det går bättre och bättre. Tidigare kunde jag inte lägga nåt i ett skåp som var ostruket. Svärmor fick en chock när hon såg att jag strök mina disktrasor! *s* Jag vet, jag var manisk.
Har insett att det finns roligare saker här i livet än att diska och stryka tvätt. Nu sparar jag in minst 1-2 timmar varje vecka på att inte stryka. Får jag bara Martin att gå med på att köpa en diskmaskin så sparar jag in ännu mera. När han inser att han måste diska mer framöver så tar det nog inte så lång tid innan diskmaskinen är ett faktum. *hehe*
Det enda som fattas nu är en hemhjälp som städar åt mig så att jag slipper det. *s*

Kommentarer
Postat av: Malin

ja en hemhjälp hade inte varit fel, är ganska sugen på att köpa en mini diskmaskin :D

Postat av: Annelie

Jo tid är värt att spara! En diskmaskin var den bästa investeringen vi gjort om man ser till tidsparandet! Vi köpte en bänkdiskmaskin när vi bodde i lule den var jätte bra och det fick plats mycket mer än man trodde.
Hemhjälp...*hihi* det finns ju dammsugare som dammsuger när man är borta och gräsklippare som klipper av sig själv. Jag tycker själv inte att dammsugningen och gräsklippning är så farligt...det är plockandet innan man kan dammsuga som är jobbigt!

Fina låtar du hade i ditt förra inlägg! Jag gillar också celine dion hon är grymt bra!

Nu har jag en låda med grejer här till dej:) Du får den nästa helg...om inte annat kan jag svänga förbi med den till dej med det hade varit kul om du kom på scrapträffen, men förstår om du har mycket nu! Kram

2007-02-18 @ 21:17:40
URL: http://shipp.webblogg.se
Postat av: Thorastrid

Enjoy your website very much. Good job!

2008-12-17 @ 14:28:12
URL: http://thorastrid.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback