Mitt liv är som en sång...

Musik är en stor del av mitt liv. Tycker om att lyssna på musik och jag är en allätare som det heter. Har alltid drömt om att kunna spela piano eller gitarr. Beroende på vad jag gör så speglas det i vad slags musik som strömmar ur högtalarna. När jag städar så kan det vara allt från häftig hårdrock, svängig jazz till härligt nostalgisk 80-tals musik. Ska jag slappna av eller läsa (vilket jag inte gör ofta nuförtiden) så är det behaglig klassisk musik eller slow jazz som gäller.
När jag scrappar så har jag ofta rix fm på. Tycker dom har en bra blandning om än det blir lite tjatigt i bland. En bra låt blir efter en stund mindre bra. (diplomatiskt uttryckt va?)
En av mina absoluta favoritartister är Celine Dion. Hon har gjort så många underbara låtar. Nästan alla hennes låtar har en speciell betydning för mig men några betyder mer än andra. Innan jag träffade Martin hade jag en mycket jobbig period i mitt liv och allt kändes nattsvart. En dag så hörde jag den här låten och jag hade hört den många gånger förut men just den här dagen så hörde jag verkligen vad det var hon sjöng och det var som om hon sjöng orden rakt in i själen på mig och plötsligt så såg jag allt klart. Mitt liv tog en ny vändning efter den dagen. Hennes låtar har verkligen en förmåga att påverka mig.  
Som den här och den här som fick en ny mening när Nova föddes eller den här som påminner mig om tiden när jag och Martin bodde 100 mil från varandra och pendlade. För att inte tala om den här som gick varm i stereon när man var så där kär så man kunde spricka och den här efter allt vi gick igenom i början. Det var inte bara bara att packa och flytta 100 mil. *ler* Men jag är glad att vi vågade. Martin och Nova är det bästa som hänt mig!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, Celine Dion är verkligen jätte bra! Tyvärr så har jag helt glömt bort att jag skulle skicka lite bilder. Så jag försöker sikta på det i veckan i stället. (skriver ner på en lapp)
Kram från oss!

2007-02-18 @ 17:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback