Surprise de luxe...

I går eftermiddag så var vi bjudna på lille Hermans dop i gammelstads kyrka. Vi hade köpt en fin liten "min första bok" bok till present och jag hade gjort ett kort, som jag faktistkt blev väldigt nöjd med och såklart glömde fota. Vi kom till kyrkan strax före 15 och det var bara familjen som var bjudna. Jag hade videokameran och min gamla systemkamera redo. Det visade sig dock att batteriet i videokameran var nästan slut och att jag hade glömt ta med extra film till kameran, hade bara 13 bilder kvar. Det var ju en evighet sen man hade den gamla goda analoga kameran med sig på nåt. Sitter där på stolen och muttrar över att jag glömt ta med extra film när det plötsligt dånar mendelsohns bröllpsmarsch ur orgeln. Minns att jag tänkte lite snabbt att det var väl ändå inte rätt melodi till ett dop...när jag vänder mig om och ser Johan och Åsa och inser att dom ska gifta sig oxå!!! *chockad* Snacka om att vi alla blev överraskade. Filippa hade en gammelrosa jättesöt liten klänning på sig och Åsa hade en enkel men elegant vit klänning och Johan var stilig i kostym. Lille Herman var bedårande i sin blåa dopklänning. Jag satte ändå i gång videokameran men efter 1 min la den av. Hade velat filma allas miner när dom insåg att det var bröllop oxå. *ler*
Det var ett mycket fint bröllop och som alltid så är det så rörande på bröllop så jag (och alla andra damer närvarande för den delen) grät i kapp. Förstörde ju make-upén helt! *s* Efter själva vigseln var det dop och Herman skrek högt när han fick vatten på huvet men döpt blev han. Filippa fick dagen till ära också ett till namn eftersom Herman fått tre förnamn så ville även hon ha det och det blev Amanda.
Efteråt så for vi hem till Johan och Åsa där det blev dop/bröllopsmiddag. Vi kom hem vid midnatt och Nova somnade 00.30 helt slutkörd och jättetrött. Hon sov till 10 i dag.

I dag är det dan före dopparedan och vi har lite smågrejer kvar att ordna men sen far vi till sunderbyn för att fira jul i lugn och ro med Martins familj. Känns underbart att vara ledig i två veckor så jag ska verkligen njuta.
Vill med detta passa på att önska alla mina bloggläsare en riktigt God Jul!  *kram*


Kommentarer
Postat av: Annelie

Vilken överraskning men en kul sådan!
Ha en underbar jul
kram på dig min vän

Postat av: deleine

Åh va roligt med överraskningar. vill också gå på bröllop =O) Fast jag ska inte klaga var inte så länge sedan vi var på ett. Hoppas eran jul var lika trevlig som våran och jag önskar er verkligen en god fortsättning. Christopher-Robin mår nu bra och har återhämtat sig, tusen tack för dina tankar. Gott nytt år. Nu ska jag åter bege mig ut till stugan, har ni tråkigt är ni väldigt välkommna att hälsa på. Skriver Bennys nummer som email så du får ett telefonnummer. Min telefon är trasig så jag är utan. Kram från Madeleine

2007-12-28 @ 13:30:40
URL: http://deleine.blogg.se
Postat av: uve

Hej! Tack för grattis, tänka sig att lillgumman redan hunnit bli fyra månader. Huu, tiden går så fort. Vi har ett par "vänner" som också gifte sig på sonens dop, vilket vi tyvärr fick höra efteråt. De trodde inte att vi hade tid att komma så därför fick vi ingen inbjudan. Kan säga att jag blev både väldigt ledsen och besviken. De var med på vårat bröllop och jag hade verkligen trott att vi skulle vara med på deras. Men, men sådant är livet, man vet aldrig riktigt hur det blir. Gott Nytt År på dig!

Kramelikram

2007-12-29 @ 00:18:22
URL: http://www.uves.blogg.se
Postat av: Jenny

Åhh vad roligt med ett överraskningsbröllop! :-) Gör då inget att du inte skickat ett julkort, men du får gärna kompensera med ett besök eller att vi kan leka ute ett tag.. ;-)Hoppas ni haft en underbar jul.. Kram Jenny

2007-12-29 @ 15:42:28
URL: http://loverose.webblogg.se
Postat av: Eivor / Ejja

Vill bara önska dig och din familj ett riktigt
Gott nytt år!!!
Hoppas Ni har det bra. Vilken underbar överraskning Ni fick *ler*.

KRAM

2007-12-30 @ 12:34:23
URL: http://eivor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback