Måndag igen...

Vars tar denna tid vägen? Känner lite smått panik över alla måsten jag aldrig hinner med. Nåväl, veckan som var gick ungefär så här:
* Vi är på jakt efter en ny bil. Cittran är lite för liten. Hittade en trevlig merca men den visade sig ha mindre trevliga fel så vi skippade den.
*Vi har varit friska och jobbat som vanligt och Nova har varit på dagis.
*Haft samtal ang min framtid på jobbet och kan ju säga att det känns lovande. *glad*
*Efter jobbet på fredagen så städade jag och Nova lägenheten och sen tog vi fram julpyntet. Kom på att jag saknar röda ljus. Var helt slut när kvällen kom. Allt gick i racerfart för att jag skulle hinna. Glömde mitt i all stress att ta kort. *sur* Kan man som scrappare begå större misstag?! Glömma ta kort! Hallå!
*Lördagen var det julpyssel med klubben. Det var mkt trevlig. Glömde naturligtvis att ta kort även där. Vi satt till ca 19. Tänkte fortsätta pyssla hemma men jag hyrde 2 filmer i stället. Ont i ryggen och kramp i handen efter att ha färglagt stämpelmotiv hela dagen. Nova sov över hos farmor och farfar eftersom jag inte visste hur länge pysslet skulle hålla på. Martin var på julgalan med sitt jobb.
*Sov till 10.30(!!) på söndagen. For till affären där jag köpte min kamera och klagade och självklart var det fel på den. Dom skickar i väg den och det dröjer minst 2 v innan jag får tillbaka den. Tur att man har sin gamla kamera kvar. Den tar fan bättre bilder inomhus och funkar gör den oxå. Sen hämtade jag Nova och vi åkte hem. Bakade en kastrullkaka lite hastigt för Novas kompis Wilma och hennes mamma kom på besök. Barnen lekte och busade och vi mammor pratade om ditt och datt. Mycket trevligt! När dom for så beställde vi en pizza till middag. Gott!
Sen var dags att städa, plocka, tvätta kläder etc etc. Alla j**la måsten hela tiden. Gissa vem som hade hangover hela söndagen? *muttrar*
Nu är det måndag, det har regnat i natt så det är grått och slaskigt. Passar bra till mitt humör. Nu ska jag äta lite pizzarester, ta en dusch och sen läsa lite inspirerande Brian T med en god kopp kaffe innan jag går till jobbet.


Veckans ordspråk:
Du kan inte flyga bland örnar
om du fortsätter att kackla bland kalkoner.
Zig Ziglar

Kommentarer
Postat av: Blommig

Du har hunnit med mycket låter det som!
Bra att jobbet går fint! Du är ju bäst!!
Ha en härlig vecka
kram

Postat av: josefine

Hejsan!
Var ett tag sen sist. Hur är det med er? Nova har blivit stora tjejen. Guud så stor hon blivit? Jätte söt tjej! Visade henne för Ellen här om dan på din blogg, hon vart som oxå lite fundersam, tror hon oxå tyckte Nova blivit stor. Hon ville hela tiden se dagisbilden på Nova, mamma en gång till vill jag se Nova :)))
Förresten, var har ni köpt underdelen till dockhuset? Var jätte fin.
Ha d bäst, Kram Josefine

2007-12-03 @ 21:36:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback