Rensa i röran...

...med feng shui. Har ni läst den? En mycket bra bok måste jag säga. Man blir som uppfylld av denna otroliga känsla av att RENSA bland alla prylar och grejer och kläder. Läste den hemma hos min kära svärmor förra sommaren och just då bodde vi där med hela bohaget i kartonger i garaget. Jag fick bärga mig för att inte köra hela högen på tippen.  Fick sån lust att gå igenom allt och rensa upp. :)
Nu blev det inte så. Vi flyttade i november och då rensade jag litegrann. Novas födelsedag och julen kom och jag ville få allt uppackat i tid. Sen så har allt legat där. I förrådet, i klädkammaren, i pinnsoffan(!), i garderoberna, you name it.

Jag har alltid haft en förmåga att spara på saker och ting som jag inte alls behöver. Har förstås bättrat mig på sistone(vi rensade en hel del före flytten från Norge oxå)men tycker ändå att jag samlar på mig saker som jag vet borde kastas, säljas eller ges bort. Har en sambo som är mycket duktig på att påpeka just detta. Han har förstås inga problem med att rensa i röran. (Att det står gamla moppar, motorer och bildelar i hans föräldrars uthus har inte med saken att göra. ) :/

I går och i dag så har jag äntligen gjort slag i saken och börjat gå igenom kartong efter kartong. Babykläder, leksaker och övriga saker har sorterats i högar. Vi ska sälja vagnen, spjälsängen, hoppgungan, mammakläder och lite annat. Har sparat 3 kartonger med kläder och leksaker till Nova. Resten av hennes kläder och leksaker ska till ett barnhem i Estland som min tremänning hjälper till att samla in saker till. Det känns bra att hennes kläder kommer till användning av dom som verkligen behöver det. Vi kommer troligen inte skaffa fler barn så varför spara på allt?
Sen att hjärtat nästan brister vid tanken på att inte få använda allt igen. det är en annan sak.
96028-72
Nova har hittat en gammal nalle, sjal och vinter mössa som tack och lov inte är för liten än.
96028-73
Min älskade unge bland alla hennes babyleksaker och nallar. Min, min, mina ojoj!!
(Nova kallar leksaker ojoj) Hon kände minsann igen allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback