Tredje advent

96028-146

Det är -15,6 grader ute, blå himmel och en liten sol försökte nå över trädtopparna men orkade inte utan började gå ner igen. Vi har varit ute och lekt och nu är Nova hos sin kusin Filippa och leker och jag njuter av en kopp kaffe och lyssnar på mc music christmas från -99. Det är min favoritjulskiva och den går varm varje december hos oss. Har helt glömt av Millas utmaning från tidigare den här månaden om att fota 3 julfavoriter. Den här skivan är nog en av dom. Jag ska komma på de andra två så ska jag tala om för er. Min julinspiration har ju som bekant inte varit av det bästa slaget men det är på väg att bli bättre. Jag har fixat lite julklappar och julkort och bakat litegrann. Ser fram emot att få fara hem till byn på lördag och att få bli ompysslad av mina underbara svärföräldrar. Att fira jul i sunderbyn hos dom är lugnt och skönt och det är god mat, god dricka värme och gemenskap. Mycket godis, skämt, skratt och lite julklappar skadar inte heller. *ler*

Trots mina bekymmer med jobb och diverse annat så känner jag trots allt en enorm tacksamhet.
Jag är tacksam för att Nova och min familj är friska och mår bra.
För att Martin fått nytt jobb, som jag hoppas innerligt att han ska trivas med.
För att jag bor där jag bor. Iofs ska vi flytta till en annan lägenhet men som tur är så är det i samma område. Jag får behålla dom underbara grannar jag har. *ler*

Jag hoppas och tror att 2007 kommer att bli ett bra år. Det känns som att bara jag får ett fast jobb så kommer allt annat att ordna sig också. Hoppet är det sista som lämnar en sägs det.

 


Kommentarer
Postat av: Camilla

Ja inte fasiken hade jag låtit dig flytta längre bort. ;)

Postat av: Torsteinsimone

Hello. I browse and saw you website and I found it very interesting.Thank you for the good work.

2009-04-07 @ 08:26:27
URL: http://torsteinsimone.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback