En händelserik dag...

Gårdagen började inte så bra. Jag åkte på magknip och det så rejält att jag fick ringa efter Martin till slut och fara till doktorn. Har haft känningar av samma magknip tidigare men då har gått över innan jag hunnit till doktorn. Den här gången höll det på i 1½ timme! Kunde knappt gå nerför trappen och ut till bilen men när vi väl kom fram till vårdcentralen och jag fick lägga mig ner där så gick det över lika fort som det kom. Jag gick in dubbelvikt och efter 15 minuter gick jag ut som vanligt. Doktorn trodde det var njursten eller sviter efter blindtarmsoperationen jag hade för 17 år sen. Det blir visst alltid ärrbildningar efter operationer som kan krångla efteråt.
Huvva, otäckt var det i allafall. Stackars Nova som fick se mamma ligga dubbelvikt på golvet och grina av smärta. Konstigt att det kommer och går så plötsligt. Nåväl, jag fick mediciner som jag ska ta om det händer igen.  Hjälper det inte så får jag fara in till doktorn.

Efteråt så for jag och Nova till farmor i sunderbyn. Vi åt lunch och på eftermiddagen så tog jag med Nova till lekparken vid sjukhuset efter tips från mina påhittiga grannar. ;)
Det fanns så mycket där att det var svårt för Nova att veta vad hon skulle börja med. Hon sprang hit och dit fortare än jag hann med. Här kommer lite kort från äventyret:

lekparken4

Klättra, klättra....mamma hjälp!

lekparken9

Får väl klättra in här i stället då....

Lekparken1

Tut tut nu kör jag!

lekparken5

En kort sekunds eftertanke....

lekparken3

Åh, vad finns det därnere då?

lekparken2

En ratt här oxå?!

lekparken8

Snurra fort fort....

lekparken7

Gunga, gunga, nej, där bort finns nåt roligare! Upp, fort fort!

lekparken10

Hrmmm, den här var lite konstig, gunga upp och ner och till sidan. Nä, vidare till nästa leksak!

lekparken11

Klättra klättra lite till....

lekparken12

Hej, hej, här är jag!

lekparken13

Hur funkar dom här då?

En tråkig förmiddag men en rolig eftermiddag.


Kommentarer
Postat av: Milla

Men jesses, vad otäckt. Hoppad medicinen funkar *kram*

Visst var det finfina lekparker! Mycket gott att välja på! Vilka fina och färgglada bilder du fick!
T jobbar kväll ikväll, så jag & grabbsen är säkerligen i krokarna i eftermiddag

Kram!

Postat av: Hanna Johansson

Vilka härliga kort från lekparken! Det syns att Nova har roligt!
Hoppas du slipper magknip med medicinen, lät inte kul...

2006-08-25 @ 21:30:35
URL: http://pysselhanna.blogg.se
Postat av: Camilla

Hur har det känts idag, är magen okej? *tummar hålles*

Kram Milla

2006-08-26 @ 23:26:17
URL: http://mammamilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback